CONVERT: Kick off meeting στην Κύπρο

Τα τελευταία χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει προτεραιότητα στη “δίδυμη” πράσινη και ψηφιακή μετάβαση για τη δημιουργία ενός δίκαιου και βιώσιμου μέλλοντος. Ο στόχος αυτός είναι σημαντικός, καθώς επιφέρει σημαντικές τεχνολογικές και κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις. Η ραγδαία εξέλιξη αυτών των τομέων αναδεικνύει την ανάγκη τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης να προβληματιστούν σχετικά με τις δεξιότητες και τις προσαρμογές που απαιτούνται για να συμβαδίσουν με τις μεταβαλλόμενες αγορές εργασίας.

Στις 24 και 25 Ιανουαρίου, το έργο CONVERT πραγματοποίησε την εναρκτήρια συνάντησή του στη Λευκωσία της Κύπρου. Δέκα εταίροι από πέντε ευρωπαϊκές χώρες συγκεντρώθηκαν για να σχεδιάσουν ένα πρόγραμμα επανακατάρτισης για απόφοιτους μη πληροφορικής και νέους εργαζόμενους (με εργασιακή εμπειρία έως δύο ετών).

Στόχος του CONVERT είναι να προσφέρει βραχυπρόθεσμα μαθήματα κατάρτισης που χρησιμοποιούν την ευρωπαϊκή προσέγγιση των μικροπιστοποιητικών, επιτρέποντας στην ομάδα-στόχο να αποκτήσει και να βελτιώσει ψηφιακές δεξιότητες σχετικές με την αγορά εργασίας. Η πρωτοβουλία αυτή θα επιτρέψει στο ενεργό εργατικό δυναμικό να τοποθετηθεί με επάρκεια στην αγορά και να ενισχύσει τον επαγγελματικό του ρόλο μέσω σημαντικής κατάρτισης στις ΤΠΕ.

Επί του παρόντος, οι εταίροι ασχολούνται με τη χαρτογράφηση των αναδυόμενων δεξιοτήτων ΤΠΕ που απαιτούνται από την αγορά εργασίας σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο. Θα χρησιμοποιήσουν τεχνικές ανίχνευσης ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων για να συνεχίσουν τη δημιουργία μιας προσφοράς κατάρτισης που θα είναι ευέλικτη, χωρίς αποκλεισμούς και προσανατολισμένη στη βιομηχανία, εστιάζοντας σε βασικές δεξιότητες σε βασικούς τομείς ικανοτήτων.

Σχετικά με το CONVERT: Το CONVERT είναι ένα πρόγραμμα μετατροπής που στοχεύει στην απόκτηση των ψηφιακών δεξιοτήτων που απαιτούνται για μελλοντικές σταδιοδρομίες. Πρόκειται για ένα έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ – Συμπράξεις για την καινοτομία. Το έργο θα σχεδιάσει και θα διαχειριστεί ένα πρόγραμμα επανακατάρτισης μέσω βραχυπρόθεσμων μαθημάτων κατάρτισης που ενισχύουν τις ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται στη σημερινή ψηφιακή οικονομία.