«Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ηλεκτρονικό εμπόριο βασικά εργαλεία μετασχηματισμού για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή» – εκδήλωση με την υποστήριξη του ΣΘΕΒ
Με σκοπό να δοθούν πρακτικές λύσεις και απαντήσεις στην πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της τεχνολογικής προσαρμογής των επιχειρήσεων στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα, που αλλάζει δραστικά και υπό την επίδραση της πανδημίας, ο ΣΕΒ διοργάνωσε το ψηφιακό εργαστήριο: «Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Ηλεκτρονικό Εμπόριο: από τη θεωρία στην πράξη». Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούν σήμερα βασικούς πυλώνες ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τους ομιλητές της εκδήλωσης, βασικά συστατικά επιβίωσης της επιχείρησης στη ψηφιακή εποχή συνιστούν:
- η προσαρμογή της ψηφιακής προβολής σε κάθε χώρα και αγοραστικό κοινό ξεχωριστά, ειδικά για τις εξαγωγικές εταιρίες,
- Η κατανόηση ότι δεν υπάρχει ένα ψηφιακό εργαλείο για όλες τις ανάγκες προβολής και ηλεκτρονικών πωλήσεων. Οι επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν τα κατάλληλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, influencers, μεγάλες ψηφιακές direct-to-consumer (D2C) ή τα ιδιόκτητα e-shop ανάλογα με τις ομάδες καταναλωτών που θέλουν να προσελκύσουν.
- η άριστη εξυπηρέτηση με ποιότητα εφάμιλη της φυσικής παρουσίας,
- η διαφανής και αναλυτική ενημέρωση των καταναλωτών για τους όρους και προϋποθέσεις των αγορών,
- η διαφήμιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον,
- η συμμόρφωση με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και τη νομοθεσία προστασίας καταναλωτή, για τη διασφάλιση της φήμης και της αξιοπιστίας της επιχείρησης και την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνη,
Στη συζήτηση συμμετείχαν: ο κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής της εταιρείας Socialab και course director στο τμήμα Executive Development του Alba, ο κ. Γιάννης Γαβριηλίδης, Chief Brand & Strategy Officer, των εταιρειών Public και MediaMarkt, ο κ. Άγγελος Γαλανάκης, Head of Sales Greece, Bulgaria, Cyprus & Malta της Google, ο κ. Παναγιώτης Δρόσος, Global Business Development Director στην εταιρεία Κορρές Φυσικά Προϊόντα, ο κ. Παντελής Μπορόβας, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μέσων Ενημέρωσης, Διαδικτύου και Ηλεκτρονικών Υποδομών της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Αχιλλέας Νταβέλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών και η κα Κατερίνα Φραιδάκη Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και e- commerce coordinator του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN).
Ο κ. Νταβέλης μεταξύ άλλων ανέφερε: «…Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, θέτοντας τα θέματα αυτά σε κορυφαία αναπτυξιακή προτεραιότητα στο νέο ΕΣΠΑ αλλά και στο Ταμείο Ανάκαμψης…Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μία πρόκληση για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους, και επομένως και γι’ αυτές που βρίσκονται στην Περιφέρεια. Εκτός, όμως, από πρόκληση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί και μία ευκαιρία για να επενδύσουν, να εξελιχθούν και να εκσυγχρονισθούν ψηφιακά. Να αποκτήσουν ψηφιακή νοοτροπία, όσο και αν αυτό φαντάζει δύσκολο…
Το κράτος πρέπει να βοηθήσει στην τεχνολογική ωρίμανση μέσω της υιοθέτησης κουπονιών τεχνολογίας και καινοτομίας και την ψηφιακή αναβάθμιση επιχειρήσεων και εργαζομένων καθώς και μέσω αξιοποίησης προγραμμάτων χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ όπου θα δώσει κίνητρο και ένα «τεχνολογικό άλμα» που τόσο έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις στη μετά COVID εποχή…»
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου παρουσιάστηκε ο «Πρακτικός Οδηγός για σωστή επικοινωνία των επιχειρήσεων με τον ψηφιακό καταναλωτή», που συνέταξε πρόσφατα ο ΣΕΒ με απλούς, πρακτικούς τρόπους βελτιστοποίησης της πληροφόρησης των ψηφιακών καταναλωτών, κατά την επίσκεψή τους σε ηλεκτρονικό κατάστημα.
Δείτε εδώ τις παρουσιάσεις, τα βίντεο του εργαστηρίου και όλες τις σχετικές πληροφορίες.